Om forløbet

Målgruppe: 7.-10. Klasse Varighed: 5 timer

Færdigheds- og vidensmål i forløbet (Natur/Teknologi, Geografi)

Efter 4. klasse:

  • kan beskrive en proces fra ressource til færdigt produkt
  • kan fortælle om landskabets udvikling gennem tiden
  • kan sortere sten
  • har viden om hovedgrupper af sten og deres dannelse
  • kan undersøge jordens bestanddele
  • har viden om jordens bestanddele

Efter 6. klasse:

  • har viden om karakteristiske naturområder
  • har viden om produktioners afhængighed og påvirkning af naturgrundlaget
  • kan beskrive interessemodsætninger i menneskets forvaltning af naturen lokalt og globalt

Efter 9. klasse (Geografi):

  • kan praktisk og teoretisk undersøge karakteristiske landskaber
  • har viden om jordbundens og undergrundens bestanddele i forhold til landskabsdannelse
  • har viden om muligheder for udnyttelse af naturgrundlaget
  • kan med modeller beskrive dannelse af karakteristiske danske landskabstyper, herunder med digitale animationer
  • har viden om dannelsen af danske landskabstyper
  • har viden om danske råstoffers dannelse, lokalisering og udvinding
  • kan beskrive interessemodsætninger ved udnyttelse af naturgrundlaget

Efter 9. klasse (Fysik/Kemi):

  • kan designe og gennemføre undersøgelser om Jordens ressourcer
  • kan undersøge udnyttelse af råstoffer og dele af produktionsmetoder
Rediger Flyt Fjern