Spring til indhold

Under overfladen

Vi undersøger livet i Observatoriets vandhuller og bliver sammen klogere på, hvad der gemmer sig der.

Vi går på jagt i Observatoriets moser efter vandlevende kryb og kravl.

Vi tager fangsten med tilbage til nærmere undersøgelse i huset om Livet. Hvis vi finder noget helt nyt, tager vi billeder, og hænger det op, så vi kan se billeder af alt det liv, der findes i Observatoriets vandhuller.

OBS: Dette forløb udbydes fra og med april til og med september.

 

Forberedelse

Vi skal være ude i løbet af dagen, så bed gerne eleverne om at huske gode sko, og tøj så de kan holde varmen ude i et par timer.

I er naturligvis velkomne til at arbejde med emnet på forhånd, men der er ingen specifikke krav om forberedelse.

Forslag til forberedelse/perspektivering:

 

Målgruppe: 4.-6. klasse

Forløbet har følgende konkrete læringsmål:

  • Eleven har prøvet at gennemføre en bioblitz og kender konceptet
  • Eleven kan indsamle og undersøge små dyr i vand
  • Eleven kender til små dyr i den lokale natur
  • Eleven kender til eksempler på små dyr i vand

 

BOOK ET FORLØB HER

SKRIV DIG OP TIL VORES NYHEDSBREV FOR SKOLER OG KOM FØRST MED NYE FORLØB

 

Når du booker
Vi behandler dine oplysninger med respekt. Læs mere om Holbæk Kommunes behandling af personoplysninger her: https://holbaek.dk/om-kommunen/databeskyttelse/



Feedback

Sidst opdateret

04.02.2021

Ansvarlig redaktør

Sarah Sohl Rasmussen

FÆRDIGHEDS- OG VIDENSMÅL

NATUR/TEKNOLOGI

4. klasse

Eleven kan sortere og klassificere

Eleven har viden om naturfaglige kriterier for sortering

Eleven kan indsamle og bestemme dyr og planter

Eleven har viden om enkel klassifikation af dyr og planter

Eleven har viden om fagord og begreber

Eleven har viden om naturområder

Eleven har viden om menneskets påvirkning af naturområder gennem tiden

Eleven har viden om dyrs indre og ydre opbygning

Eleven har viden om sammenlignende anatomi

Eleven har viden om dyrs og planters levesteder og livsbetingelser

 

6. klasse

Eleven kan udføre enkle feltundersøgelser i naturområder, herunder med digitalt måleudstyr

Eleven har viden om karakteristiske naturområder

Eleven har viden om enkle fødekæder og fødenet

Eleven har viden om naturfaglige og teknologiske fagord og begreber

Eleven kan argumentere om enkle forhold inden for natur og teknologi

Eleven kan gennemføre enkle systematiske undersøgelser

TAG PÅ LEJRSKOLE I MØRKET