Spring til indhold

Bakker skabt af is

Undersøgelsesbaseret undervisningsforløb om åse, randmoræner, hatbakker og andre istidsformer.

Tag med på detektivarbejde i Brorfeldes vilde landskab, og bliv klogere på, hvorfor landet ser ud, som det gør, og hvor bakkerne kommer fra.

Vi undersøger, udforsker, modellerer, præsenterer og leger med sand - og får landskabsdannelsen ind i hænderne.

 

Målgruppe: 7.-9. klasse

Forløbet har følgende konkrete læringsmål:

  • Eleven kender til landskabsdannende processer
  • Eleven kan forklare sammenhængen mellem istider og nogle af de danske landskabsformer
  • Eleven kan illustrere dannelsen af forskellige landskabsformer vha. modeller
  • Eleven kan bringe sin grundviden om istider i Danmark i spil

 

​Se desuden ministerielle færdigheds- og vidensmål i boksen til højre.

 

BOOK ET FORLØB HER

SKRIV DIG OP TIL VORES NYHEDSBREV FOR SKOLER OG KOM FØRST MED NYE FORLØB



Feedback

Sidst opdateret

17.10.2018

Ansvarlig redaktør

Sarah Sohl Rasmussen

FÆRDIGHEDS- OG VIDENSMÅL

Eleven kan praktisk og teoretisk undersøge karakteristiske landskaber
Eleven har viden om jordbundens og undergrundens bestanddele i forhold til landskabsdannelse
Eleven kan med modeller beskrive dannelse af karakteristiske danske landskabstyper
Eleven har viden om dannelsen af danske landskabstyper
Eleven kan kommunikere om naturfag ved brug af egnede medier
Eleven har viden om metoder til at formidle naturfaglige forhold

TAG PÅ LEJRSKOLE I MØRKET